4 marca 2016

Golden Freddy - Fnaf Animatronic's sezon I

Dziś zajmiemy się Goldim, czyli Golden Freddy'm. To ostatni misiek z tego sezonu, co oznacza, że zrobię sobie 2 tygodnie przerwy. Nie tydzień tak jak pisałam na początku, bo pomyślałam, że tydzień to za mało, ale i tak będę wstawiać posty w ciągu tych dni :).
Zaczynamy:



Płeć
Mężczyzna

Gatunek
Animatronik-niedźwiedź

Kolor
Złoty

Kolor oczu
Brak oczu

Zajęcie
Zabicie ochroniarza

Atrybuty
Kapelusz, muszka, mikrofon


Golden Freddy (nazywany również Yellow Bear (Pol. Żółty Niedźwiedź)
jest jednym z antagonistów, a także specjalnym, tajemniczym animatronikiem w obu częściach gry.



WYGLĄD

Jego kostium ma złoty kolor. Golden Freddy jest także pozbawiony oczu (widoczne są tylko jego białe źrenice), a postawa może świadczyć o braku endoszkieletu. Ma ciemnoniebieską muszkę, w odróżnieniu od oryginalnego Freddy'ego Fazbear'a, który posiada czarną. Po bliższym przyjrzeniu się można spostrzec w jego ręce mikrofon.

Jego ręce leżą odwrócone dłońmi do góry. Szczęka wisi otwarta, a głowa jest bezwładnie przechylona w prawą stronę. Jest przedstawiony w pozycji siedzącej, zgarbiony, jakby był martwy.



ZACHOWANIE

Sprawdzając pomieszczenie na CAM 2B, gracz widzi plakat na ścianie. Może mieć on trzy wersje: zwykłego Freddy'ego,


Freddy'ego który wyrywa sobie głowę,


bądź przybliżenie głowy Golden Freddy'ego, któremu dodatkowo towarzyszy śmiech dziecka, prawdopodobnie małej dziewczynki.


Jeśli gracz zobaczy plakat Golden Freddy'ego, a następnie wyłącza ekran, Golden Freddy będzie już czekał na niego. Powoduje on halucynacje, takie jak wyświetlanie zbliżeń głów animatroników z napisem "IT'S ME". Będzie czekał chwilę, po czym zaatakuje, co spowoduje crash gry.

W przeciwieństwie do innych animatroników, ten nie daje żadnych oznak bycia w biurze. Całkowicie ignoruje drzwi, pojawi się nawet, kiedy są zamknięte. Jego atak nie wygląda tak, jak innych antagonistów. Gracz widzi zbliżenie na jego głowę, pokrewny obrazom halucynacji Mike'a, a dźwięk który słyszy jest spowolnionym i podgłośnionym krzykiem pozostałych animatroników.
Gdy zbyt długo będziemy się patrzeć na plakat GF na kamerze B2.



TEORIE

♦Istnieje teoria mówiąca, że Golden Freddy to jedynie halucynacja Mike'a. Potwierdza to również niemożność ustawienia inteligencji Golden Freddy'ego podczas Custom Night. Co więcej, Golden Freddy wydaje się mieć na głowie takie same odciski rąk, co oryginalny Freddy.
Gdy pojawia się on w biurze, nie ma żadnego wizerunku na monitorach, ponadto, gdy gracz zostanie przez niego zaatakowany, gra po prostu się zawiesza.

♦Uważa się, że jest on starszą wersją Freddy'ego Fazbear'a, a kolor futra spowodowany jest zestarzeniem się kostiumu.

♦Golden Freddy jest uważany za piąte zabite dziecko. Dowodem jest minigierka "Give gifts, give life" z drugiej części gry w której gracz steruje Marionetką - GF pojawia się w ostatniej klatce, przed jumpscare'em.



CIEKAWOSTKI

★Gdy Golden Freddy jest obecny w biurze, wydaje z siebie dziwny, mamroczący dźwięk, nieco przypominający ludzki mamroczący głos. Głos ten w plikach gry nosi nazwę "robotvoice" i jest także słyszalny w czasie halucynacji i po odebraniu telefonu w nocy piątej.
Dźwięk jest zmodyfikowanym i odwróconym tekstem: "…the application of electric currents or heavy pressure. I looked around the room at the numerous inventions, eloquent testimony of a tireless ingenuity. It is lamentable that mass agricultural development is not speeded by fuller use of your marvelous mechanism. Would it not be easily possible to employ some of them in quick laboratory experiments to indicate the…". Jest to fragment książki ,,The autobiograpfie of Jody".

★Inne animatroniki mogą zaatakować nawet, gdy jest on w biurze.

★Istnieje teoria iż w pierwszej pizzerii wraz z Springtrapem był jednym z dwóch pierwszych animatroników. Potem zostali wymienieni na: Freddy'ego, Bonnie'go, Chicę i Foxy'ego. Więc pojawia się paranormalnie, gdyż tak naprawdę , nie ma go w pizzerii. To tylko halucynacja.


★Kiedy atakuje Mike'a, hałas przez niego powodowany jest zwykłym, lecz bardzo spowolnionym dźwiękiem ataku.

★W pierwszej części, w wersji 1.13 po ustawieniu inteligencji animatroników na kolejno: 1-9-8-7, wyskakuje jumpscare Golden Freddy'ego, który crash'uje gre. Zostało to wprowadzone przez Scott'a, przez pogłoski o The Bite of '87 i o tym, że po ustawieniu w ten sposób inteligencji gra będzie mieć kolejne zakończenie. Twórca gry chciał w ten sposób zdementować owe pogłoski.


★Freddy Fazbear ma odciski ręki, prawdopodobnie dziecięcej, na twarzy. Golden Freddy ma takie same. Możliwe, że jest to błąd Scotta Cawthona, który użył tekstury Freddy'ego do stworzenia Golden Freddy'ego.

★Podczas gry, jeśli przyjrzeć się dokładnie, w jego oczach widać małe, białe źrenice. Podczas ataku ich jednak nie ma. Co ciekawsze, podczas minigry "Save them" w drugiej części gry, źrenice tego animatronika pojawiają się dopiero kiedy gracz przechodzi obok niego.

★Ekran ataku Golden Freddy'ego jest taki sam, jak ekran halucynacji normalnego Freddy'ego z przekrwionymi oczami, jedyne różnice to kolor i brak oczu tego pierwszego.


★Jumpscare Golden Freddy'ego istnieje w mobilnej wersji gry, jednakże działa on w inny sposób. Gracz nie będzie mieć żadnych halucynacji, a gra nie crash'uje się dosłownie.

★Odkąd nie pojawia się on w mobilnej wersji, jedynym sposobem na zobaczenie go tam jest ustawienie w Custom Night: 1-9-8-7.

★Jego plakat się nie pokaże, jeśli w West Hall Corner znajduje się Bonnie.

★Podczas nocy 4, gdy kończy się wiadomość od Phone Guy'a, słychać krzyk jumpscare'a Golden Freddy'ego.

★Stroje Golden Freddy'ego z Five Nights at Freddy's i Five Nights at Freddy's 2 różnią się od siebie kolorem, jumpscarem, i uszkodzeniami. Golden Freddy z FNaF nie ma wystających kabli, a gdy jest u nas w biurze możemy zobaczyć u niego małe, białe źrenice.

★Możliwe jest pojawienie się Golden Freddy'ego w Biurze, chociaż w CAM 2B nie ma jego plakatu.


KONIEC


~N.Mangle

1 komentarz: