31 stycznia 2016

Papers Please!

Dziś wkońcu postanowiłam napisać o Papers Please, więc zaczynamy:



Komputerowa gra logiczna stworzona przez producenta niezależnych gier komputerowych, Lucasa Pope'a, skupiająca się na emocjach towarzyszących pracy w charakterze przedstawiciela urzędu imigracyjnego. Rozgrywka polega na podejmowaniu decyzji któremu z petentów zezwolić, a któremu odmówić wstępu do fikcyjnego komunistycznego kraju o nazwie Arstotzka. Produkcja została wydana 8 sierpnia 2013 roku na platformy Microsoft Windows oraz OSX, 12 lutego 2014 roku na Linuksa i 12 grudnia 2014 na iPada. W sierpniu 2014 roku zapowiedziano port na konsolę PlayStation Vita.

W marcu 2014 roku produkcja otrzymała nagrodę BAFTA w kategorii strategia i symulacja.


Fabuła Papers, Please traktuje o życiu zawodowym inspektora imigracyjnego pracującego na przejściu granicznym położonym w fikcyjnym kraju Arstotzka. Gracz ma za zadanie kontrolować dokumenty przybywających ludzi, używając nieskomplikowanej tablicy przyrządów, aby upewnić się, czy są one zgodne z prawem. Ma to na celu ochronę kraju przed niepożądanymi osobami takimi jak: terroryści, przestępcy czy przemytnicy. W razie wykrycia niezgodności, gracz może przesłuchać ubiegającego się o wstęp w celu jej wyjaśnienia oraz, jeśli zachodzi taka potrzeba, zebrać odciski palców lub wykonać skan całego ciała. W niektórych przypadkach grający ma możliwość zaaresztowania petenta czy też przyjęcia proponowanej przez niego łapówki.

Pod koniec każdego dnia pracy gracz otrzymuje określoną kwotę pieniędzy uzależnioną od liczby udzielonych pozwoleń, wielkości łapówek, a także kar finansowych wymierzonych za popełnione błędy. Następnie musi zadecydować jak rozdysponować swoje zasoby pieniężne pomiędzy czynsz, produkty żywnościowe, ogrzewanie i inne artykuły pierwszej potrzeby, aby zapewnić byt sobie i swojej rodzinie. Podczas gdy wzajemne relacje pomiędzy Arstotzką a sąsiednimi krajami pogarszają się, między innymi w związku z powtarzającymi się atakami terrorystycznymi, stopniowej zmianie ulegają przepisy imigracyjne. Zmiany te mogą polegać na wprowadzeniu zakazu wstępu dla obywateli konkretnego kraju czy domaganiu się specyficznej i aktualnej dokumentacji. W trakcie rozgrywki gracz może zmagać się z dylematami moralnymi, takimi jak decyzja o wpuszczeniu do kraju małżonka imigranta pomimo niespełniania przez niego wymogów formalnych, który może okazać się zamachowcem. Gra zawiera losowo generowane postacie, do tworzenia których wykorzystywane są przygotowane przez twórcę szablony, oraz unikalnych bohaterów.

W grze pojawia się także tajemnicza antyrządowa organizacja znana jako EZIC. Jej członkowie co pewien czas zjawiają się na przejściu granicznym i instruują gracza co ma zrobić, aby pomóc ugrupowaniu w obaleniu obecnego rządu i przejęciu władzy. Grający może wspomóc organizację bądź zlekceważyć jej rozkazy.

Produkcja posiada tryb fabularny z dwudziestoma możliwymi zakończeniami pojawiającymi się w zależności od wyborów dokonywanych przez gracza, jak i losowy tryb gry w nieskończoność, który trzeba odblokować.

Źródło: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Papers,_Please


Gra jest dla mnie naprawdę zajebista z wielu powodów:
•Ma fabułę ;*
•Trzeba się nieco wysilić >;)
•Jest wiele zakończeń (20)
•Jeżeli coś zrobisz to ma to wpływ na fabułę



Poznałam tą grę dzięki Mandziowi. No to tyle na ten post. Papa ;*

~N.Mangle

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz